امروزه در جاده های جهان حدود یک میلیارد اتومبیل وجود دارد و تقریباً همه آنها با احتراق داخلی تأمین می شوند. این فناوری 150 ساله در هسته اصلی بیشترین نوع حمل و نقل است ، از هواپیما گرفته تا قطار یا کشتی.


اهمیت موتور این است که نسل های مختلف افراد باهوش ، زندگی و سرمایه زیادی را صرف پیشرفت آن کرده اند.


بیشتر موتورهای احتراق سوخت های فسیلی را می سوزانند و گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن تولید می کنند.


در ایالات متحده ، علی رغم تعدادی از سیاست های طراحی شده برای کاهش تأثیرات زیست محیطی حمل و نقل ، این بخش تقریباً یک سوم انتشار گازهای گلخانه ای را بر عهده دارد.
موتور احتراق داخلی یک فناوری کثیف است. اما روش های زیادی برای تمیز کردن آن وجود دارد. به عبارت دیگر ، این موتورها با کمک شمع روشن می شوند.


دیوید هویل مدیر دفتر فناوری وسایل نقلیه وزارت انرژی است و مدتهاست که به فکر ساخت موتورهای بهتر است. امسال حدود 70 میلیون دلار صرف توسعه و تحقیقات در زمینه احتراق و سوخت می شود.


هاول می گوید: "ما شاهد پیشرفت زیادی در اتومبیل های برقی باتری هستیم ، اما موتورهای احتراق داخلی از مدت ها قبل وجود داشته است."
در موتورهای احتراقی ، بین راندمان و آلاینده ها رابطه شدیدی وجود دارد. یک موتور کارآمد از سوخت کمتری برای انجام همان کار استفاده می کند و سوخت کمتری به معنی انتشار کمتر گازهای گلخانه ای است.


سالهاست که دفتر فناوری خودرو بر جایگزینی بنزین سنتی با سوخت های زیستی سازگار با محیط زیست تمرکز کرده است. هاول می گوید: "یک موتور احتراق داخلی می تواند از سوخت های مختلف استفاده کند و برخی از آنها تا حدی قابل تجدید هستند."

منبع